Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Två skimmlar i en smäll

Publicerad 2012-05-13 19:53:51 i Laura - Hästar,

Igår var jag och mamma hos Tini och Dip.

Jag började hämta in Dip (miniponny) från hagen. Hon var grymt lerig så jag ställde henne i gången och gjorde iordning henne. Vi gick till ridhuset (där vi var alldeles själva). Jag satt upp på henne och var lite nervös. Ägarna (som äger Tini också) har sagt att hon är superpigg och rusar gärna, vilket jag också har sett på lektioner när hon varit med.

Man märkte verkligen att hon var pigg och framåt men hon lyssnade när jag stannade osv. Jag tog tyglarna och hon var verkligen stel som en planka och ville inte trampa under sig. Efter lite trav blev hon mer sammarbetsvillig. Var lite nervös när första galoppen kom med så fin hon var. Smälte totalt. Jag tränade lite på LC:1 och vägarna och så.

Blev lite kär i miniponnyn. synd att hon ska åka efter sommaren...

Sen hämtade jag in Tini från hagen och fixade honom lite snabbt. Gick sedan in i ridhuset (var ensam till en början, sen kom ett till ekipage). Han började tjura jättemycket och det blev lite fight innan han bestämde sig för att vara lite schysst. Slutade iaf helt okej och jag höll mig mest på volten.

fixade mat och boxarna m.m också

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela