Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Mini ännu en gång

Publicerad 2012-05-22 21:03:37 i Laura - Hästar,

När jag kom till stallet så var jag beredd på att få rida Madera i andra gruppen (Iris hade messat och sagt det).
Jag prickade av mig och satte mig och kollade på lektionerna innan. Elin red henne med goug och det såg bra ut! Var hur taggad som helst på att rida älsklings-pluttan... Men sen kom Erika 5 minuter innan vi skulle börja rida och så att jag skulle rida Kinga istället. Vilma hade tydligen avbokat och Madera hade gått mycket och Kinga var också tvungen att ridas.

Snabbt tränsade jag och gick in. Hon var mycket lugnare att sitta upp på idag och lädrena behövdes inte fixas eftersom jag var den senaste som ridit henne (ser era care-faces). Hon var förvånansvärt lugn när jag tog tyglarna och vi började trava. Hon var något motsträvig i början men det gick snabbt över och resten av lektionen gick s å h i m l a b r a! Kunde inte låte bli att vara nöjd även fast jag inte ridit Madera. Galoppen var bättre och skänkelvikningarna okej. Klart att det finns mycket att träna på men ponnyn är hur duktig som helst!
PLUS
att hon stog helt still när jag spände gjorden i mitten av passet hihi. Det gjorde hon inte igår.

Lillis var nöjd och eftersom bebisen typ hade svettats sönder så gick vi och duschade henne. Tess sa att hon var rädd för slangen så jag fick hjälp av Lillis. Hon var jätteduktig men lite läskigt tyckte hon att det var. Betade henne ett tag och släppte sedan in henne.

cred till er som orkade läsa haha!

still the greatest ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela