Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

PCH på Krut 11/3-12

Publicerad 2012-03-11 22:12:28 i Iris - Hästar,

Idag, kl 9 ringde Paula mig i panik och undrade om jag ville vara med i ponnycupen eftersom Agnes som skulle ha ridit blev sjuk. Efter flera samtal så blev det så, och jag fick hämta mina tävlingssaker och skynda till stallet!

Fixade Krut och så gick vi in i ridhuset och red fram. Hade inte ridit Krut på 1 år ungefär, så det var lite annorlunda, men jag kom in i rytmen snabbt! Han var lite seg och stel på framridningen, men det funkade ganska bra ändå. Sen presenterade vi hästarna och Clara började rida sitt program.

Väl inne på banan var han väldigt seg, men jag kunde jobba fram honom så det funkade ändå. Galoppvolterna blev inte så runda, utan lite mer oval/kantiga... Men förövrigt så gick det väldigt bra, och det slutade på 66,8 % och kommentaren var: "Trevligt ekipage! Tänk på att forma 20-metersvolterna runda. Bra tempo och stadigt!"

Enskede vann och Erica fick guldet, men alla var jätte duktiga!




Bilder från idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela