Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Gästbloggning

Publicerad 2012-07-07 00:35:20 i Equestriancrew,

Hej på er alla bloggläsare!
 
Idag har faktiskt jag fått chansen att gästblogga på denna fina blogg! Mitt namn är Fillan (Felicia) Och i höst blir jag 16 år, och alltså är det dags för gymnasiet till hösten, där jag har valt en linje som gör att jag får mer tid till det jag älskar, nämligen HÄSTARNA. Har tidigare ridit olika ponnyer och även ett antal andra hästar innan jag för 5 månader sedan fick min första alldeles egna hopphäst, Riva. Kanske inte det mest passande namnet till en hopphäst, men hon är inte direkt någon som river, snarare tvärt om!
 
Riva är ett 12 årigt lettiskt/danskt halvblods sto från Lettland, tidigare har hon gått 130 med bra resultat, och det var också en liten del av varför vi köpte henne, jag ville ha en läromästare men som senare även kunde ge mig ännu mer! Riva var den första hästen jag kollade på och vi fastnade direkt! Idag är jag helt fast och ångrar inte en endaste minut av våran tid tillsammans, jag älskar henne!!
Jag har också fått den fina chansen till att rida och utbilda en treåring samt visa henne på treårstestet, men hon ska bara om någon vecka åka hem till sig igen. Men att se utvecklingen på bara några månader har varit riktigt kul, särskillt när man själv har gjort jobbet!
 
På min blogg får ni följa min och Rivas satsning mot toppen! I helgen gjorde jag min 110 debut på riva vilket slutade på en andra plats,
men det tar inte slut där, drömmen är att kunna rida SM om två år. Men för att ni ska kunna veta hur det går för oss måste ni ju följa mig, så kika in på bloggen och få trevliga lässtunder och en okej updatering! www.fillanhoglund.blogg.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela