Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

DS ridpasset

Publicerad 2012-02-07 21:15:15 i Laura - Hästar,

En läsare som ville läsa mer om ridpass:

Idag var ju första gången i dressyrspecialen. Nervöst fom f'n haha. Kom till stallet och fick veta att jag skulle rida Madera i grupp två (18:45 - 19: 30). Lugnade mig lite när jag fick veta att jag skulle rida Madera (eftersom jag vet hur hon är och så). Clara hade ridit henne innan så jag gick och tog henne och satte på henne en gougtygel.
-
Sen satte vi igång och hon svarade inte alls bra för skänkeln... Så fort jag tog till med spöt kickade hon till eller sparkade bakut (som vanligt). Lillis tjatade lite och sen mot mitten blev hon lite mer alert (hur stavas derå?). Hon gick jättefint i formen och tempot blev bättre ju mer lektionen gick.
-
Vi gjorde en övning där man red i två bågar på ena långsidan och sedan svagt öppna på den andra. Här också lite seg men flyttade åt sidan bra (dock lite hög i formen).
Vi galopperade på volterna och hon gick förvånansvärt bra i galoppen! Bäst gick det i vänster varv och hon blev aningens låg. Men det är bra mycket bättre än i början!
-
I slutet var jag ändå ganska nöjd, även om det definitivt inte var en av dom bästa gångerna så flöt det på ändå! Klarade allt och jag är riktigt glad över att inte gjort bort mig första gången haha..
I min grupp red då jag, Iris, Wilma, Jasmine, Hanna och Tess. Vad jag märkte gick det bra för hela gruppen!

( jag som rider )
Lite dåligt förklarat, saker hamnade i fel ordning osv... Men hoppas det var någorlunda bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela