Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Mini-power

Publicerad 2012-04-26 21:13:15 i Savannah - Hästar,

Dagens ridpass 26/4
'
Idag red jag som vanligt 17-18, för Lillis. Inga ändringar, förutom en annan pålle.
Idag fick jag den nya, Kinga eller Mini som vi kallar den eftersom att Kinga är så fult haha.
Var jättetaggad, och det var ponnyn också kan man ju lungt säga..
Jag satt upp osv, hon hade lite svårt att stå still, pinnade runt som bara den! Men det gick bra.
När vi tog tyglarna var hon pigg, inte så stark, glappade dock lite i stödet på tygeln, men hon sökte sig
neråt i alla fall.
Sen när vi började trava började helvetet hah. ALL "lugnhet" försvann, POFF. Hon bara sprang
och stark minst sagt. Inte lätt den dära alltså. Jag fick gå in på en liten minivolt, jag skojar inte om
jag bara svängde och bromsade där ett tag, mina händer domnade nästan bort. Jag blev snurrig efter ett
tag haha. Sen fortsatte jag så ett tag, och det blev bättre och bättre.
'
Sen sa Erica att jag skulle använda rösten, och då kom jag på att Vickan hade sagt att den lyssnade jättebra
på rösten. Sagt och gjort, VILKEN SKILLNAD. Hon blev mycket lugnare, så till slut kunde jag gå ut på den vanliga volten med de andra efter ca en halvtimmes jobb minst. Men jag är nöjd! Det var ju första gången jag satt på
ponnyn, men jag hoppas på att jag kan fortsätta rida henne, så att jag hittar knapparna, för hon har
verkligen kapacitet att bli RIKTIGT FIN, skitfina gångarter!
'
Har tyvärr inga bilder, men ska filma och försöka hitta en fotograf snart!
Bloggar mer snart, puuuuss!
'
Bild lånad från Vickans blogg, Vickan och Mini på bilden (bilderna)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela