Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

LC:1 på Indy 8/4-12

Publicerad 2012-04-09 16:29:03 i Iris - Hästar,

Igår var det ju då dressyrtävling och jag red Indy. Eftersom jag inte hade ridit honom sen förra tävlingen, och då ramlade jag ju av, så var jag ganska spänd... Men jag intalade mig själv att det skulle gå bra!
-
Jag kom till stallet ca halv 12, och då gjorde jag inte så mycket mer än att prova tränset och kollade hur "vit" hästen egentligen var. Det var han ju inte kan man säga.
-
Efter samlingen så knoppade jag och min mamma borstade och spolade benen och sådant, medans jag var in/ut under de första starterna.
-
På framridningen så var han ganska spänd, pga att hästarna brallade och lekte i hagen bredvid ridbanan. Men jag höll mig så långt ifrån de som möjligt och började jobba väldigt mycket övergångar för att få honom kvick i benen eftersom han har en tendens att bli seg och slö. Det gick hyfsat, han var lite seg ändå. Jobbade som en galning för att få honom fatta rätt galopp åt vänster, för han fattade fel hela tiden.
-
Inne på banan var han oerhört seg, och verkligen dog. Men jag kämpade på med mina övergångar inne på collectingring tills det var dags att rida programmet. När jag kom till de stället där han brallade och bockade förra gången så försökte jag ställa och uppleda honom extra mycket, bara för att.. hahah!
I första galoppen, vänster, så ställde jag honom väldigt mycket och förde bak min ytterskänkel typ flera dm, eftersom domaren ändå inte ser den ;) Det gäller att rida taktiskt och smart!
-
Efter det så skrittade jag av honom och efter prisutdelningen åkte jag och Erica till landet så sov hon över.

Foto: Linda Nykopp

Foto: Linda Nykopp

Foto: Anette Lindblom

Foto: Linda Nykopp
-
Vi slutade på 68,89% och en andra plats i LC:n på storhäst!
Jätte nöjd :D

Kommentaren var, "Trevlig ritt på en lydig häst dock ett ngt flottare tempo för högre betyg".
Nu ska jag bara lära mig att rida fram honom ordentligt så kommer det gå as bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela