Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

LB:2 på Indy 22/4-12

Publicerad 2012-04-23 08:19:58 i Iris - Hästar,

Igår var det alltså tävling. Jag kom till stallet typ runt 12, och då fixade jag lite med tränset och sadeln.
Sedan byggde vi banan och jag knoppade medans min mamma putsade på hästen.
Var sedan in/ut och tittade på flera fina ekipage.

Red fram på uteridbanan, och försökte undvika de största lerpölarna. Han kändes lite loj i benen på framridningen, och försökte jobba med det ganska mycket, samtidigt som jag försökte få upp honom i formen.
Gjorde lite 10-meters och 15-meters volter i både trav och galopp. Tränade lite på ökningar och galoppfattningar. Han kändes ganska bra och framåt på framridningen efter ett tag.

Inne på banan var han sjukt seg. Han snubblade till lite och saktade av till skritt, och jag kunde knappt få fram honom i trav eller galopp. Mellangångarterna, som han annars brukar vara jätte fin i, var bara segt.

Fick totalt 58,67%, vilket är helt ok. Kunde ha gjort bättre, men när han segar sig sådär kan jag knappt rida fram honom. Aja, det går nog bättre nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela