Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Tävlingen

Publicerad 2012-03-19 15:49:18 i Savannah - Hästar,

Tänkte nu att berätta lite om tävlingen igår (om det är så mycket att berätta det vill säga):
'
Elin startade alltså före mig, det blev en dubbelnolla och en femteplacering för dom!
Men hon sa att han var enormt seg, vilket man delvis såg. Jag hoppade upp och fixade och sådär.
Sen red vi fram, och oväntat nog så var han skitpigg och på. Men det är ju bättre det så jag klagade
inte! Han kändes fin och följsam, ganska lugn men ändå framåt. Framhoppningen gick bra den med!
'
Sen på banan var han likadan, skönt! Grundomgången kändes bra, och det var en jätterolig bana!
Sen var det flygande start till omhoppningen, red inte sådär jättemycket snabbare, var bara lite mer på
honom. Men vid första hindret i omhoppningen tappade jag stigbygeln, hittade den igen lite innan hindret
men jag hade inget bra tramp eller stöd i den, så dne hängde och slängde lite överallt på foten med
andra ord! Fick inte till några bra avstång i omhoppningen alls, pga den där stigbygeln, men annars så
funkade det bra! Slutade på en andraplats med tiden 40, nånting ;)
'
image description
Edit. Alice fotade men har inte fått några bilder än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela