Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Skutan - Neffe

Publicerad 2012-03-25 13:01:28 i Laura - Hästar,

Igår morse var jag, Erica och våra mammor (haha) på Skutan och red! Skulle rida en c-ponny som heter Neffe så jag tog in honom från hagen. Cassi hjälpte mig att spola av hans ben också innan jag sadlade och tränsade. Erica fixade i ordning Walia och sen gick vi ut i paddocken.
-
Vi satt upp och redan när jag satte igång så kände jag att han hade ett otroligt kort steg och svårt för att länga. Jobbade på det innan jag kortade tyglarna. Han var otroligt motsträvig och spänd (jag tror att det är hans naturliga kroppsbyggnad också) men stundtals blev han fin i både skritt och trav. Jobbade mycket på volterna för att få honom att slappna av lite och tog lite galopp i båda varven. Berömde honom mycket när han blev lite mer avspänd.
-
Men han var verkligen svårriden den hästen, haha! Hela passet blev mestadels bråkigt men han släppte efter lite i slutet. En väldigt speciell häst.
-
Mammas kamera dog så jag fick typ bara 3 bilder.

hej hoppläder och ful sits

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela