Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Prince 22/3-12

Publicerad 2012-03-22 21:46:59 i Erica - Hästar,

Red ju som sagt Prince idag, var ganska positiv till passet. Dock gick det inte alls som jag hade tänkt. Inte ens i närheten. Elin red honom innan och då var han hur lugn som helst och verkligen superfin. Tänkte redan då att det skulle gå bra den här gången. Har bara ridit honom två gånger innan och då gick det inte så bra. Väl uppe på hästen, börjar skritta och allt var som vanligt och han var mjuk och lugn, vilket varar ända tills galoppen. blev det rallyfart på hästen och verkligen skenar iväg. Eller ja, kanske lite överdrivet med "skenar" men så jag uppfattade det på ryggen. Och chicken som jag är så blir jag självklart rädd. Vilket verkligen inte får förekomma på hästen - jag vet. Men det är som ett tix, jag blir det oavsätt vad.
-
Lillis var såklart lika bestämd och hård iallafall så det var bara att bita ihop och våga fatta en ny galopp i hopp om att hästen inte skulle sticka iväg. För på den hästen är det verkligen så att ju mer man drar i tygeln, desto spändare blir han och springer alltså bara mer och mer. Vilket är lite smått skrämmande för mig.
-
Men det var bara att bita ihop och våga, vilket gav resultat! Så det är någonting jag gör fel på den där ponnyn, måste bara komma på vad och det finner jag endast om jag rider honom. Så jag är faktiskt positiv tills nästa gång då jag verkligen ska ge allt!
Elin och Prince, foto: Alice Stenbro ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela