Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Måndags ridning på Zidane.

Publicerad 2012-03-05 21:05:07 i Erica - Hästar,

Kom till stallet ungefär 25/30 minuter över tre, mötte upp Fanny i Gullmarsplan innan. Men väl där så kollade jag vem jag skulle ha och såklart så fick jag älsklings prinsen Zidane. Fixade honom och gick ut till ridhuset med alla andra i gruppen.
-
Red fram omväxlande runt fyrkantspåret, omväxlande på volterna som vanligt. Zidane var bra framme för skänkeln dock lite slö i steget. Hade inga sporrar då jag stukat min fot. Red massa trav ökningar samt skänkelvikningar, Zidane har ju blivit så jävla bra på skänkelvikningar så det är inte sant. Med tanke på så pass kort tid som han har bättrat sig så är det rysligt bra. Ökningarna satt bättre denna gång, måste dock komma ner mera i sadeln och "pusha" honom framåt.
-
Lillis var nöjd, hon tycker skänkelvikningarna sitter som en smäck men jag måste öva mera på ökningarna. Får jag honom i en längre form så att han inte spänner sig uppåt så kommer det att bli lättare att sitta på honom. Så det är bara att öva på!
Några bilder när Zidane "busar", dock är han jävligt läcker när han är sådär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela