Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Zidane 6/3-12

Publicerad 2012-03-06 22:02:30 i Iris - Hästar,

Idag kom jag till stallet ungefär 5, och hann precis hjälpa Elin och snacka lite med männinskorna i den gruppen.
Fick reda på att jag skulle rida Zidane i andra (18.45 - 19.30), och sen träffade jag Wilma och var med henne innan.
-
Erica hade ridit Zidane innan, och hon hade sagt att han hade varit väldigt pigg när hon red, så jag satt upp med den beredskapen. Men när vi började trava fram de så var han lite tvärtom, han var mer seg... De första galoppfattningarna blev sådär, för han blev lite hög och spänd.
-
I arbetstraven var han också lite seg, och jag fick jobba ganska mycket. Tyvärr blir ofta mina händer väldigt ostadiga när jag måste rida framåt, och då blir ju han ostadig. Bara att jobba vidare på det alltså...
Fick till några riktigt fina skänkelvikningar, iaf finaste på honom någonsin! Så som Erica säger, han har blivit mycket bättre i skänkelvikningarna.
-
I galoppen var han väldigt på i fattningarna, iaf vad jag kände. Men i själva galoppen fick jag snarare jobba på för att han skulle få in bakbenen under sig ordentligt, men det gick i bitar. Kunde korta galoppen riktigt bra, och lyckades nästan med galopp - skritt utan ett enda travsteg, men bara nästan.
-
Inte bästa lektionen någonsin, för han var väldigt stretig och spänd. Men det är väll bara att köra på igen..


Foto: Alice Stenbro
Från dressyrtävlingen på Zidane för typ en evighet sen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela