Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Lite bilder från Uppsala

Publicerad 2012-07-10 19:55:38 i Erica - Hästar,

Här har ni lite bilder på mig och Nova för några dagar sen!
 
 
Nova är ett ungsto på 6 år som håller på att "ridas in" eller mera att lära henne "vett och etikett" då hon inte riktigt har respekt för ryttaren som sitter på henne och har väääldigt bråttom hela tiden. Rider henne för att hjälpa Kjell (snubben jag rider för och som även äger hästarna) att bygga upp muskler och som sagt lära henne lite vett. Det är inte så många som rider henne då hon är rätt så svår, med svår menar jag inte att hon är svår att få henne att kröka på nacken, Nova är som född på tygeln och går där bara man tar tygeln, dessutom är hon så pass känslig i munnen så man kan inte ta hur mycket som helst i munnen. Men man måste få henne att rida fram i stödet och jobba där, hon är rätt så fin i traven och skritten men i galoppen har hon svårt, hon orkar liksom inte att bära upp sig själv och rida en samlad galopp, så galoppen blir lite flängig och så kan hon dessutom inte galoppskänkeln i fattningen. Och som nästan alla andra ston så är hon en riktig liten bitterfitta om jag får säga det själv haha ;)
 
Det är lite att jobba med men under de här 3 senaste gångerna jag ridit henne så har jag kännt framgång, så det är bara att fortsätta. Vad tycker ni om Nova? Visst är hon inte riktigt fin? 

Kommentarer

Postat av: Wilma

Publicerad 2012-07-11 15:42:56

Hej! Just nu har jag en tävling där du kan vinna en valfri vara hos Hööks upp till 300 kr :) http://wilmafur.blogg.se/2012/july/tavling-vinn-valfri-vara-hos-hooks-upp-till-300kr.html Skulle vara kul om du ville vara med :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela