Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Lär din häst att buga

Publicerad 2012-01-23 15:21:46 i Savannah - Övrigt,

Elin frågade om hur man kunde lära hästen att buga osv, så jag kan förklara lite snabbt!
Om man vill lära hästen att buga så brukar jag (och de flesta jag känner) hålla en godis mellan frambenen samtidigt som man flyttar fram ena frambenet. När man har gjort det ett tag så brukar den fatta att den ska sträcka fram benet samtidigt som den böjer in huvudet mellan frambenen. Sedan kan man göra det utan godis, men jag nöjer mig bara hästen kopplar ihop sträckning med benet och böjning med huvudet.  om man vill avancera det ännu mer kan man träna in att den går ner på knä med det andra frambenet som den inte sträcker fram.
Hoppas du blev nöjd med svaret och lärde dig något! :D


Dålig Google-bild på "avancerad" bugning.

Kommentarer

Postat av: vendela

Publicerad 2012-01-23 18:15:05

svara gärna på dagens fråga, kram! :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-23 19:15:02

Hejsan! Nu är 3 stycken valda. Dom3 har vunnit, dom hade finast text, hehe! Det var jättesvårt att välja! :)



Kika gjärna in på bloggen klockan 20:00 då kommer vinnarna upp!

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-23 19:29:28

Hej vill du visas för mina 500 läsare. Om du vill det 'är det bara att skriva ett inlägg om mig :)

Kommentera min blogg & skriv ifall du vill, så kommer jag LÄNKA din blogg!!! :)



pss.. Jag följer även dig på¨bloglovin då...!! :) Ni behöver inte följa mig då! xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela