Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Mitt dröm äventyr.

Publicerad 2012-02-14 22:09:13 i Erica - Tankar & Åsikter,

Jag vet inte om ni visste det men jag har iallafall aldrig varit utomland (om man inte räknar ålands båtar och sånt) men aldrig varit ute till marken i ett annat land. Och mitt dröm äventyr skulle absolut vara att komma till somailia och träffa alla de fattiga barnen som inte kan köpa kläder, leksaker mm. Att komma dit och kunna ge de mat och leksaker samt kläder skulle betyda en hel del för mig. Jag tror att jag skulle få en annan syn på livet då vi alla vet att de har det hemskt. Men vi vet liksom inte hur hemskt för vi har själva inte varit med om det och delat deras känslor. Om alla fick se den synen, hur orättvist livet egentligen är så tror jag att vi skulle tänka på ett annat sätt än vad vi gör nu. Medans de barnen dör av hunger, har inga kläder att bära, blir föräldra lösa och blir våldtagna utan att få hjälp köper vi en massa Iphones, äter ute, köper dyra kläder och åker bil runt i världen vart vi än ska. Jag menar ni hör ju hur det låter? Vilken människa skulle inte vilja få stopp på det?
.
Därför är det mitt dröm äventyr, inte bara för att jag ska njuta av den varma sanden eller köpa en massa saker till mig själv. Utan för att barnen där ska kunna må bra och se att livet inte behöver se ut så som de lever sitt liv. Att det finns en annan värld som man har mat, kläder och en lägenhet så en familj faktiskt kan överleva i och visa världen att vi faktiskt kan göra någonting åt de. Om alla människor skulle kunna se hur det faktiskt är så skulle vi kunna göra någonting åt saken, och med den kameran skulle den möjligheten kunna gå i uppfyllelse. Och just den möjligheten är min dröm.
/Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela