Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Tävlingsdagen with details

Publicerad 2012-04-08 21:19:28 i Laura - Hästar,

Idag var det tävling och vi var bara 3 ponnysar i LC:1 haha.
-
Jag och Erica köpte först varsin coffecooler och var sedan i stallet kring 11. Vi och Jossan hjälpte Karin att ta ut hästar och jag började fixa med schabrak och sånt. Jag använde Gamals sadel eftersom den satt så bra på henne sist! När stona kom in vid 12 så började jag och Jossan direkt rykta och knoppa. 5 knoppar blev det eftersom hon inte har mycket till man hahhaha!
-
Samlingen var klockan 12.30 och sen rullade allting på. Första start var 14.00.
-
Jag började rida fram cirka kvart i fyra eftersom LC var sista klassen. På framridningen var hon först otroligt spänd, det var första gången vi red på utebanan för i vår! Men hon vande sig snabbt och fattade att det var jag som bestämde. Jag skrittade, travade och galopperade i båda varven. Sen fick hon en paus på långa tyglar. Efter det jobbade jag med några tempoväxlingar och övergångar utan spö.

-
När jag kom in på banan var det att få henne att förstå att det inte var farligt (som hon uppenbarligen tyckte eftersom hon spände sig återigen och skyggade för traktorn). Tillslut slappnade hon av och gick jättefint! Programmet utförde jag utan några större missar! Blev otroligt nöjd med halten som annars brukar bli en 4:a (hon brukar stå snett och ur form).

-
Jag skrittade av henne när jag var klar och sen var det dags att packa ihop allting och åka hem efter prisutdelningen!

Jag slutade på 64,44 % och vinst! Är grymt stolt över mig själv och min fina ponny. Efter regn kommer solsken!
Tack så mycket Josefine, du är guldvärd!

Cred till er som orkade läsa! Var ett sånt här inlägg kul? :)

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-04-08 22:19:46

Grattis finaste Laura <3 Det är bara att säga till nästa gång du vill ha hjälp, pussn!

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-04-15 06:51:46

Det var faktiskt kul O_o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela