Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Rioja 23/4-12

Publicerad 2012-04-23 21:48:38 i Iris - Hästar,

Åkte först till Hästbiten för att prova en hjälm, och köpte även ett par längre sporrar. Känner att det kommer behövas på Indy, och eftersom Karin uppmanade mig att köpa det så gjorde jag det!

Åkte sedan till Ekeby och hon stod inne när vi kom. Tog ut henne i gången och började borsta på henne och sadla och allt sådant, medans mamma mockade. Gick sedan ut och red bort till ridbanan, där jag träffade Monica som skulle hjälpa mig lite.

Började rida fram och Monica sa åt mig på direkten att bara tänka framåt, och inte jobba henne i form. Det är ju ganska annorlunda för mig som alltid är van med att sitta upp och börja jobba på en gång. Men nu sket jag i formen och bara bara red framåt. Red lite volter och bytte varv och så, mest för att hålla henne sysselsatt. Tog lite galopper där jag stod upp i lättsits och bara drev på henne. Monica fick mig även att börja rida framåt hela tiden, så att hon ska gå fram direkt efter galoppfattningen. När jag fick in det så gick det super med det.

Tog lite pauser och provade sedan lite skritt-galopp övergångar, och det gick verkligen jätte bra. Hon svarade jätte bra för skänkeln och fattade precis hur hon skulle göra.
Fick sedan rida lite själv, bara för att Monica skulle se hur det såg ut helt utan att hon sa något, och det gick väldigt bra. Hon flöt ut lite i volterna, men jag stödde bara upp henne med ytterhjälperna och sa till henne med spöt.

Det var ett väldigt bra pass då jag fick hitta tillbaka till henne och verkligen lära mig hur jag skulle göra. Det enda som gäller är att rida framåt, hela tiden. Om man rider framåt så kommer formen av sig själv.


En gammal bild på mig och Rioja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela