Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

Clinic @ Djursholm

Publicerad 2011-10-27 12:14:00 i Iris - Hästar,

I tisdags var jag på dressyrclinic med min mamma på Djursholms ridklubb.
Det var nämligen Lussan/Louise Nathhorst som höll i det, och bl.a. Tinne Willhelmsson red.
Det var väldigt coolt att se, eftersom de är så pass duktiga, och Lussan förklarade väldigt mycket om hur unghästar är till hur man rider piaff.

Jag vet inte om jag lärde mig himla mycket, eftersom det var mest om rörelser på Grand Prix nivå.
Men huvudsaken var att man ändå var där, och lite lärde jag nog mig ändå om hur man gör med unghästar, t.ex. sådant som jag kan göra på Rioja.
Drömmen är ju ändå att någongång få rida för t.ex. Lussan eller Tinne eller någon sådan duktig person.

Jag filmade ganska mycket, Vill ni se?
Om det finns intresse så kan jag ladda upp en film på bloggen!


Louise Nathhorst rider Isidor på FEI World Cup.
Bild: Google

/Iris

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela