Equestriancrew

Iris, Savannah, Erica & Laura

man inser inte vad man har innan man har förlorat de

Publicerad 2011-12-14 20:39:16 i Erica - Tankar & Åsikter,

Varför just du? Varför just nu? - Frågor jag aldrig kommer då svar på.
Jag har ett stort, djupt hål i mitt hjärta som ingen kan få bort. Sorgen tar knål på mig. Varje dag är som en plåga och att komma upp på morgonarna är hemskt nu när du inte finns här, i den här världsdelen. Varenda kväll kommer ångesten. En kännsla som ingen kan fatta. Jag känner mig så liten och hjälplös. Tårarna forsar ner för kinden och tillslut känns det som jag gråter blod. Att somna gråtandes varenda kväll är ett rent helvete. Den här sorgen suger ur all kraft i mig. Det är som om man håller på att drunkna med bara huvudet kvar på ytan och man sjunker bara längre och längre ner ju mer vattnet stiger.
Jag var lycklig med dig. Jag har aldrig känt mig så lycklig i hela mitt liv. Du läkte alla mina sår och förstod mig på ett sett som ingen annan gör. Du var som en drog för mig. Leendet jag hade med dig var äkta.

Visst, ni kanske inte ser detta. Utombords är det som osynligt. Min bästa egenskap. Ingen märker hur pass dåligt jag mår. Jag skrattar och jag ler, men inombords brinner alla känslor. "Bara en äkta vän ser tårarna bakom det falska leendet". Min bästa egenskap men ändå min sämsta, varför ta ut allting över alla andra? Vad hjälper det? Lite medlidande men det läker ju fan inga sår? Men känslan inombords blir så pass lättare att hålla på om man har någon att prata ut med. Jag håller allt inom mig, pratar inte med någon. Lättar inte på trycket och hoppas att livet ska fortsätta iallafall. Visar inga tecken för någon hur pass svag jag egentligen är. För det är inte det jag vill. Jag vill vara stark och kämpa in i sista sekunden. Men för att kämpa för något så måste man ha ett hopp om att allt kommer att bli bra, man måste tro på sig själv att man klarar sig egenom eld och vatten, svek och hat, för att hitta lyckan man så länge har strävat sig mot. Och där har vi det, jag har varken hoppet eller tron. Jag tar ingenting positivt in i mig själv, jag vill bara göra allt så bra som möjligt och sänker mig själv med att jag kunde ha gjort det bättre.
Och ska jag vara helt ärlig, så vet jag inte hur länge mer jag orkar. Mitt liv är inte perfekt, det är faktiskt så långt ifrån perfekt det kan vara. Men med dig så var allting perfekt. Snälla, kom bara tillbaka. ♥











Jag behöver dig mer än någonsin nu ..

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-12-17 16:20:07

Fina Erica. Jag vet hur det känns, jag vet verkligen. Hur man riktigt kan känna hur allt i kroppen stänger ner, hur hjärtat gör så galet ont, som om den tvingar sig själv att fortsätta slå, hur hunger och töst försvinner och allt som ersätts är smärta. Man orkar knappt lyfta ett finger. Smärtan gör så ont att man skulle kunna spy, men man försöker bita ihop. Leendet gör ont, skratten svider och allt som har med lycka och göra verkar mest som skitsnack. Hela själen skriker sig hes efter persone. Men den får aldrig något svar. Huvudvärken som alltid kommer när man gråter för mycket, hur hela kroppen skakar. Hur rädd och liten man känner sig. Hur man kommer på sig med att tänka " nejmen jag kan ju gå till ****, h*n kommer finnas där" och sedan inser att det inte går. Att hon inte finns längre. Att man aldrig någonsin kommer få känna hennes päls mot handflatan igen, eller se in i hennes ögon som alltid, alltid får smärtan att försvinna.



När man behöver personen som mest är de inte där längre.



Jag vet Erica, och jag vill så gärna hjälpa dig, finnas där och stötta dig med det finns inget att göra egentligen, det här är en sorgeprocess som bara du kan ta dig igenom. Allt jag kan göra är att förstå och försöka trösta men mer går inte. Och det gör ont.



Jag vill bara säga att jag finns här, heela tiden. Det gör ont att veta att du har ont, det gör ont att veta att du brottas med den känslan även jag brottats med..



Försök kämpa, försök hitta en anledning till det, fortsätt tvinga ditt hjärta att slå. Hon vill inte att du dör, kämpa för henne. Lev för henne. Hur uttjatat det orden än är. Lev för henne.



Älskar dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela